Αεροδυναμική σχεδίαση Prius

Το στιλ του, φέρνει κυριολεκτικά άλλον αέρα!

Χάρη σε πολυάριθμα τεχνολογικά επιτεύγματα, ο κορυφαίος στην κατηγορία συνδυασμός επιδόσεων και οικονομίας, καθώς και η πρωτοποριακή σχεδίαση του Toyota Prius έχουν βελτιωθεί όλο και περισσότερο κατά τη διάρκεια τεσσάρων γενεών, με κύριο χαρακτηριστικό τον αεροδυναμικό του σχεδιασμό.

Από το πρώτο έτος κατασκευής του, το1997, το Prius βρίσκεται στους πρωτοπόρους της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, με συνεχείς τεχνολογικές εξελίξεις που διαρκώς θέτουν νέα δεδομένα

Συνδυάζοντας την απόλαυση της οδήγησης με το σεβασμό προς το περιβάλλον, το Prius συνέχισε να βελτιώνεται χωρίς να συμβιβάζεται, ενώ μεγάλο μέρος αυτής της επιτυχίας προέρχεται από τον πρωτοποριακό αεροδυναμικό σχεδιασμό του.

/
/
Αεροδυναμικός συντελεστής που αγγίζει την τελειότητα


Σε ταχύτητα 100 χλμ./ώρα, το 70% της αντίστασης που αντιμετωπίζει ένα όχημα προέρχεται από τον αέρα και η συγκεκριμένη αεροδυναμική αντίσταση μπορεί να επηρρεάσει κατά πολύ την εξοικονόμηση καυσίμων.

Όσον αφορά στη σχεδίαση, το πρώτο Prius είχε ένα σχετικά παραδοσιακό σχήμα με την καμπίνα τοποθετημένη έντονα προς το μπροστινό μέρος, το οποίο συνδυαζόταν με αμάξωμα κατασκευασμένο από χάλυβα υψηλής αντοχής. Με μοναδικές αναλογίες, ανάμεσα σε αυτές των αυτοκινήτων πόλης και των μικρών οικογενειακών sedan, διέθετε ήδη απίστευτα χαμηλό συντελεστή αεροδυναμικής αντίστασης Cd 0,29 για την εποχή του.

Το μοντέλο δεύτερης γενιάς – μεγαλύτερο από το προηγούμενο– υιοθέτησε την εμβληματική πεντάπορτη σχεδίαση Kammback, η οποία χρησιμοποιήθηκε και στην τρίτη γενιά, ενώ διέθετε σχήμα που έμοιαζε περισσότερο με αυτό μιας σταγόνας και συντελεστή αεροδυναμικής αντίστασης Cd 0,26, διασχίζοντας τον αέρα με ακόμα περισσότερη χάρη σε σχέση με τον προκάτοχό του.

Τελειοποιώντας τη ροή αέρα


Κατά την ανάπτυξη της τρίτης γενιάς ελήφθη υπόψη κάθε δυνατή πτυχή του αεροδυναμικού σχεδιασμού, από τη γωνία του παρμπρίζ έως τη θέση και την καμπύλη των πλευρικών καθρεφτών. Το αποτέλεσμα ήταν ένα αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής με σχεδόν μηδενική αεροδυναμική αντίσταση παγκοσμίως. Το PRIUS αξιοποιούσε τη φυσική αεροδυναμική «λάξευση» και διάφορες άλλες επινοήσεις για την εξουδετέρωση του ανέμου – διακριτικές αεροτομές, επίπεδο πάτωμα – για την ελαχιστοποίηση της επίδρασης του αέρα και την εξουδετέρωση της ροής του γύρω από τους τροχούς αλλά και τη βελτίωση της ευστάθειας σε υψηλές ταχύτητες.

Η χαρακτηριστική εκτεταμένη γραμμή οροφής του Prius τρίτης γενιάς ήταν ακόμα πιο έντονα τονισμένη, με την κατακόρυφη σχεδίαση τύπου Kamm να συγκλίνει το περίγραμμα του οχήματος πιο κοντά σε αυτό μιας σταγόνας με ακόμα μεγαλύτερη αεροδυναμική απόδοση. Αυτό το "απότομο" τελείωμα περιόριζε το περιττό μήκος και βάρος του πίσω μέρους, μειώνοντας ακόμα περισσότερο τις αναταράξεις και δημιουργώντας την εμβληματική εμφάνιση του μοντέλου.

Το Prius εξασφάλισε μείωση κατά 14% στις εκπομπές CO2 σε σύγκριση με το μοντέλο δεύτερης γενιάς, "γλιστρώντας" στον αέρα με πρωτοφανή συντελεστή αεροδυναμικής αντίστασης, μόνο Cd 0,25 .

/
 
Συνεχής πρωτοπορία


Ακριβώς όπως το αρχικό μοντέλο έθεσε νέους κανόνες, το σημερινό Prius τέταρτης γενιάς βρίσκεται δικαιωματικά στην κορυφή: στην αιχμή του δόρατος της πρωτοποριακής σχεδίασης, της αποδοτικότητας και της καινοτομίας. Καθώς το μοντέλο εξελίσσεται και οι γνώσεις μας όσον αφορά στον αεροδυναμικό σχεδιασμό βελτιώνονται, το Prius γίνεται ακόμη πιο ευέλικτο και η εμπειρία οδήγησης όλο και πιο ευχάριστη.

Έπειτα από μήνες δοκιμών σε αεροδυναμική σήραγγα στο Εργαστήριο Αεροδυναμικού Σχεδιασμού της Toyota, όπου προσομοιώνεται η κίνηση του αέρα επάνω, κάτω και γύρω από τα αυτοκίνητα σε ταχύτητες έως 250 χλμ./ώρα, αέρα που επαρκεί για την απογείωση ενός μέσου επιβατικού αεροσκάφους, το νέο Prius τέταρτης γενιάς παρουσιάστηκε με έντονο σπορτίφ χαρακτήρα ο οποίος ενισχύεται από τη χαμηλότερη γραμμή οροφής και του καπό, καθώς και από κομψές αναλογίες που επιτυγχάνουν τον κορυφαίο στην κατηγορία του συντελεστή αεροδυναμικής αντίστασης Cd 0,24.

Αναμφίβολα, με τη συνεχή έρευνα και αναζήτησή για βελτιωμένες επιδόσεις και κορυφαία οικονομία, το Prius θα συνεχίσει να διασχίζει με χάρη τον αέρα για πολλές γενιές ακόμη.

Δείτε ακόμα

Η ιστορία του πρωτοπόρου, Prius Η ιστορία του πρωτοπόρου, Prius Ανακαλύψτε την ιστορία του Prius, του πρώτου Hybrid αυτοκινήτου που βγήκε μαζικά στην αγορά. H Toyota στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης 2017 H Toyota στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης 2017 Η παρουσία της Toyota στο φετινό Σαλόνι Αυτοκινήτου παρουσιάζει τη σχέση ανάμεσα στο παρελθόν, το παρόν και το μέλλον της εταιρίας. 12 εκατομμύρια Toyota Hybrid παγκοσμίως 12 εκατομμύρια Toyota Hybrid παγκοσμίως Είκοσι χρόνια από το λανσάρισμα του πρώτου Toyota Hybrid και οι πωλήσεις εξακολουθούν να αυξάνονται. Σήμερα ξεπερνούν τα δώδεκα εκατομμύρια παγκοσμίως! Toyota Touch® - Προηγμένο Σύστημα Συνδεσιμότητας Toyota Touch® - Προηγμένο Σύστημα Συνδεσιμότητας Συνδεθείτε σε έναν μεγαλύτερο κόσμο! Πάρτε τη μουσική σας, τους φίλους σας και ένα πλήθος εκπληκτικών εφαρμογών με το Toyota Touch. Πρωτοποριακό Σύστημα Ενεργητικής Ασφάλειας - Toyota Safety Sense Πρωτοποριακό Σύστημα Ενεργητικής Ασφάλειας - Toyota Safety Sense Η Toyota δίνει στην τεχνολογία ενεργητικής ασφάλειας μια νέα διάσταση με το προηγμένο σύστημα Toyota Safety Sense. 6 νέες τεχνολογίες, συμβάλλουν στην ουσιαστική υποστήριξη του οδηγού, προλαμβάνοντας ή ειδοποιώντας για επικίνδυνες καταστάσεις. Η Toyota πρώτη σε αξιοπιστία Η Toyota πρώτη σε αξιοπιστία Με 14 θέσεις στο Top10 διαφορετικών κατηγοριών είναι ο μεγάλος νικητής στην Έκθεση TÜV 2016.
Οι ρυθμίσεις των cookies σας

Ο ιστότοπός μας χρησιμοποιεί cookies προκειμένου να σας παρέχουμε καλύτερες υπηρεσίες. Εάν συμφωνείτε, συνεχίστε να χρησιμοποιείτε τον ιστότοπο ως συνήθως ή ενημερωθείτε εδώ σχετικά με τα είδη των cookies που μπορείτε να επιλέξετε, καθώς και για τον τρόπο αλλαγής των ρυθμίσεων τους.

OK