Το στιλ του, φέρνει κυριολεκτικά
άλλον αέρα!

Αεροδυναμική σχεδίαση Prius

Χάρη σε πολυάριθμα τεχνολογικά επιτεύγματα, ο κορυφαίος στην κατηγορία συνδυασμός επιδόσεων και οικονομίας, καθώς και η πρωτοποριακή σχεδίαση του Toyota Prius έχουν βελτιωθεί όλο και περισσότερο κατά τη διάρκεια τεσσάρων γενεών, με κύριο χαρακτηριστικό τον αεροδυναμικό του σχεδιασμό.

Από το πρώτο έτος κατασκευής του, το1997, το Prius βρίσκεται στους πρωτοπόρους της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, με συνεχείς τεχνολογικές εξελίξεις που διαρκώς θέτουν νέα δεδομένα

Συνδυάζοντας την απόλαυση της οδήγησης με το σεβασμό προς το περιβάλλον, το Prius συνέχισε να βελτιώνεται χωρίς να συμβιβάζεται, ενώ μεγάλο μέρος αυτής της επιτυχίας προέρχεται από τον πρωτοποριακό αεροδυναμικό σχεδιασμό του.

/
/
Αεροδυναμικός συντελεστής που αγγίζει την τελειότητα


Σε ταχύτητα 100 χλμ./ώρα, το 70% της αντίστασης που αντιμετωπίζει ένα όχημα προέρχεται από τον αέρα και η συγκεκριμένη αεροδυναμική αντίσταση μπορεί να επηρρεάσει κατά πολύ την εξοικονόμηση καυσίμων.

Όσον αφορά στη σχεδίαση, το πρώτο Prius είχε ένα σχετικά παραδοσιακό σχήμα με την καμπίνα τοποθετημένη έντονα προς το μπροστινό μέρος, το οποίο συνδυαζόταν με αμάξωμα κατασκευασμένο από χάλυβα υψηλής αντοχής. Με μοναδικές αναλογίες, ανάμεσα σε αυτές των αυτοκινήτων πόλης και των μικρών οικογενειακών sedan, διέθετε ήδη απίστευτα χαμηλό συντελεστή αεροδυναμικής αντίστασης Cd 0,29 για την εποχή του.

Το μοντέλο δεύτερης γενιάς – μεγαλύτερο από το προηγούμενο– υιοθέτησε την εμβληματική πεντάπορτη σχεδίαση Kammback, η οποία χρησιμοποιήθηκε και στην τρίτη γενιά, ενώ διέθετε σχήμα που έμοιαζε περισσότερο με αυτό μιας σταγόνας και συντελεστή αεροδυναμικής αντίστασης Cd 0,26, διασχίζοντας τον αέρα με ακόμα περισσότερη χάρη σε σχέση με τον προκάτοχό του.

Τελειοποιώντας τη ροή αέρα


Κατά την ανάπτυξη της τρίτης γενιάς ελήφθη υπόψη κάθε δυνατή πτυχή του αεροδυναμικού σχεδιασμού, από τη γωνία του παρμπρίζ έως τη θέση και την καμπύλη των πλευρικών καθρεφτών. Το αποτέλεσμα ήταν ένα αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής με σχεδόν μηδενική αεροδυναμική αντίσταση παγκοσμίως. Το PRIUS αξιοποιούσε τη φυσική αεροδυναμική «λάξευση» και διάφορες άλλες επινοήσεις για την εξουδετέρωση του ανέμου – διακριτικές αεροτομές, επίπεδο πάτωμα – για την ελαχιστοποίηση της επίδρασης του αέρα και την εξουδετέρωση της ροής του γύρω από τους τροχούς αλλά και τη βελτίωση της ευστάθειας σε υψηλές ταχύτητες.

Η χαρακτηριστική εκτεταμένη γραμμή οροφής του Prius τρίτης γενιάς ήταν ακόμα πιο έντονα τονισμένη, με την κατακόρυφη σχεδίαση τύπου Kamm να συγκλίνει το περίγραμμα του οχήματος πιο κοντά σε αυτό μιας σταγόνας με ακόμα μεγαλύτερη αεροδυναμική απόδοση. Αυτό το "απότομο" τελείωμα περιόριζε το περιττό μήκος και βάρος του πίσω μέρους, μειώνοντας ακόμα περισσότερο τις αναταράξεις και δημιουργώντας την εμβληματική εμφάνιση του μοντέλου.

Το Prius εξασφάλισε μείωση κατά 14% στις εκπομπές CO2 σε σύγκριση με το μοντέλο δεύτερης γενιάς, "γλιστρώντας" στον αέρα με πρωτοφανή συντελεστή αεροδυναμικής αντίστασης, μόνο Cd 0,25 .

/
 
Συνεχής πρωτοπορία


Ακριβώς όπως το αρχικό μοντέλο έθεσε νέους κανόνες, το σημερινό Prius τέταρτης γενιάς βρίσκεται δικαιωματικά στην κορυφή: στην αιχμή του δόρατος της πρωτοποριακής σχεδίασης, της αποδοτικότητας και της καινοτομίας. Καθώς το μοντέλο εξελίσσεται και οι γνώσεις μας όσον αφορά στον αεροδυναμικό σχεδιασμό βελτιώνονται, το Prius γίνεται ακόμη πιο ευέλικτο και η εμπειρία οδήγησης όλο και πιο ευχάριστη.

Έπειτα από μήνες δοκιμών σε αεροδυναμική σήραγγα στο Εργαστήριο Αεροδυναμικού Σχεδιασμού της Toyota, όπου προσομοιώνεται η κίνηση του αέρα επάνω, κάτω και γύρω από τα αυτοκίνητα σε ταχύτητες έως 250 χλμ./ώρα, αέρα που επαρκεί για την απογείωση ενός μέσου επιβατικού αεροσκάφους, το νέο Prius τέταρτης γενιάς παρουσιάστηκε με έντονο σπορτίφ χαρακτήρα ο οποίος ενισχύεται από τη χαμηλότερη γραμμή οροφής και του καπό, καθώς και από κομψές αναλογίες που επιτυγχάνουν τον κορυφαίο στην κατηγορία του συντελεστή αεροδυναμικής αντίστασης Cd 0,24.

Αναμφίβολα, με τη συνεχή έρευνα και αναζήτησή για βελτιωμένες επιδόσεις και κορυφαία οικονομία, το Prius θα συνεχίσει να διασχίζει με χάρη τον αέρα για πολλές γενιές ακόμη.

Ρυθμίσεις cookies

Στον ιστότοπo Toyota χρησιμοποιούμε την ειδική τεχνολογία των cookies, η οποία μας βοηθά στη συνεχή βελτίωση αυτού με απώτερο σκοπό τη δική σας καλύτερη εξυπηρέτηση. Η τεχνολογία των cookies δεν συγκεντρώνει τα προσωπικά σας δεδομένα και μπορείτε πάντα να την απενεργοποιήσετε. Μάθετε περισσότερα για τις ρυθμίσεις των cookies εδώ.