RAV4

Πριν από το λανσάρισμά του, όλοι φαίνονταν ευχαριστημένοι με τις επιλογές που είχαν για το επόμενο αυτοκίνητό τους.
Μόλις το RAV4 ξεκίνησε την εμπορική του πορεία, το Μάιο του 1994, οι οδηγοί αμέσως απέκτησαν μια συναρπαστική επιλογή, καθώς η Toyota είχε δημιουργήσει μια νέα κατηγορία, που ονομάστηκε SUV (Sports Utility Vehicle ή Όχημα Ελεύθερου Χρόνου).
Αρχικά το RAV4 ήταν τρίθυρο, σύντομα όμως η γκάμα μεγάλωσε για να συμπεριλάβει μια τετράθυρη έκδοση με τον ίδιο 2-λιτρο κινητήρα και επιλογή ανάμεσα σε 5τάχυτο χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο τεσσάρων ταχυτήτων.
Το 1998, μαζί με μια ανανέωση στη συνολική γκάμα, παρουσιάστηκε και το πρώτο και μόνο RAV4 με ανοιχτή οροφή. Η πρόταση για εκείνους που αγαπούν το «ανέμισμα των μαλλιών», αποδείχθηκε ιδανική επιλογή, αλλά χωρίς συνέχεια, στην επόμενη γενιά.
Η δεύτερη γενιά RAV4 λανσαρίστηκε σε μία πιο ανταγωνιστική κατηγορία, το 2000. Κάποιοι κατασκευαστές, με βάση την παγκόσμια επιτυχία του RAV4, προχώρησαν στη δική τους πρόταση. Η Νέα Γενιά όμως ανέβασε κι άλλο τον πήχη ενσωματώνοντας στο RAV4 χαρακτηριστικά, μοναδικά κατά 70% στην κατηγορία, ενώ η νέα αρχιτεκτονική, πιο ευρύχωρου και στιβαρού αμαξώματος, συνέβαλε στη βελτίωση της οδηγικής συμπεριφοράς αλλά και στη μείωση των επιπέδων θορύβου.
Για να παραμείνει ο ηγέτης μιας τόσο ανταγωνιστικής αγοράς, το RAV4 αναβαθμίστηκε ακόμη περισσότερο κατά την παρουσίαση της 3η Γενιάς, το 2006. Όπως και στην προηγούμενη γενιά, οι αλλαγές στη στιβαρότητα του αμαξώματος, μείωναν το θόρυβο και τους κραδασμούς ακόμη περισσότερο.
Η μεγαλύτερη καινοτομία όμως αφορούσε την υιοθέτηση ενός ολοκληρωμένου συστήματος επιλεκτικής κίνησης 4x4 σε συνδυασμό, για πρώτη φορα στην κατηγορία, με τα συστήματα πρόσφυσης και ευστάθειας (Integrated Dynamic Drive). Αισθητήρες παρακολουθούν ενεργά τις οδικές συνθήκες και στέλνουν σήματα στις μονάδες ελέγχου που αυτόματα υποστηρίζουν τον οδηγό, συντονίζοντας τα συστήματα 4x4 κίνησης και ελέγχου ευστάθειας του οχήματος, με οφέλη τόσο στην κατανάλωση καυσίμου όσο και στις εκπομπές.
Μετά την επιτυχή, πιλοτική δοκιμή ενός πλήρως ηλεκτρικού RAV4, στην αγορά της Καλιφόρνια το 1997, ακολούθησε το 2010 στο Μίσιγκαν η συνεργασία της Tesla Motors και της Toyota για τη δημιουργία του RAV4 EV (μόνο για τις ΗΠΑ). Πληρώντας τις αυστηρά μηδενικές εκπομπές του προγράμματος της Καλιφόρνια και πωλώντας κατά κύριο λόγο σε εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης, η συνεργασία οδήγησε στην παραγωγή ενός RAV4, εξοπλισμένο με μια σύγχρονη μπαταρία ιόντων λιθίου, ηλεκτρικό κινητήρα 154bhp και εύρος 113 μιλίων. Ένα πραγματικό, τεχνολογικό επίτευγμα εκείνη την εποχή!
Με το λανσάρισμα της 4ης γενιάς, την άνοιξη του 2013, το RAV4 απέδειξε ότι ωρίμασε. Η νέα εξωτερική σχεδίαση αποδεικνύει ότι είναι η συνέχεια του RAV4, αλλά με εκλεπτυσμένες γραμμές, ενώ εξακολουθεί να ενσαρκώνει το περιπετειώδες πνεύμα του DNA του.
Το DNA της καινοτομίας της 1ης γενιάς είναι φανερό και στην οδηγική συμπεριφορά του. Είτε πρόκειται για διαδρομές στην πόλη ή για ένα off-road ταξίδι, το νέο RAV4 έχει την οδηγική απόλαυση στο επίκεντρο.
Προσθέτοντας ένα νέο, premium εσωτερικό στα προηγμένα συστήματα που ήδη είχε για τον οδηγό, όπως το Integrated Dynamic Drive System, το νέο RAV4 σας δίνει την αίσθηση ότι βρίσκεστε σε ένα αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας.
Πριν από 20 χρόνια περίπου, το RAV4 άλλαξε τον τρόπο που οι άνθρωποι αντιλαμβάνονται ένα αυτοκίνητο καθημερινής χρήσης. Αμέσως, χάρισε στους οδηγούς τη δυνατότητα για ελευθερία και ευελιξία, που έως τότε κανείς τα έβρισκε μόνο σε πολύ μεγαλύτερα, βαρύτερα και ακριβότερα αυτοκίνητα. Πλέον η επιλογή δεν ήταν μεταξύ ενός sedan ή ενός λειτουργικού hatchback – ήταν απλά η επιλογή του RAV4.
https://dxp-webcarconfig.toyota-europe.com/v1/model-filter-results/gr/el?model=re%2Cra