1. Discover Toyota
  2. Gazoo racing
  3. Toyota GR Yaris
  4. Heritage
Με μια ματιά
Με μια ματιά

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ 4

GT-4

Ένα όνομα συνώνυμο με τις επιδόσεις σε πραγματικές συνθήκες και ένα πρότυπο των αγώνων ράλι τις δεκαετίες 1980 και 1990 – μία κατηγορία που απαιτεί δύναμη, ακρίβεια και αυτοπεποίθηση. Τώρα, πάνω από 20 χρόνια από την τελευταία αγωνιστική συμμετοχή της Celica GT-4, η παράδοση συνεχίζεται. Αυτή τη φορά μέσω του GR-4, ενός προηγμένου συστήματος τετρακίνησης στο νέο GR Yaris.

ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΣΕ ΚΑΘΕ ΕΔΑΦΟΣ

Κατασκευασμένη όχι μόνο για σπορ οδηγικές συγκινήσεις σε καθημερινές διαδρομές, αλλά και για να προσφέρει νίκες στο υψηλότερο επίπεδο του μηχανοκίνητου αθλητισμού, η θρυλική GT-4 ήταν – και παραμένει – η απόλυτη Celica. Ανακαλύψτε μερικές από τις σημαντικότερεs στιγμές της ένδοξης ζωής της.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ CELICA ST165 CELICA ST165 GT-4 ROAD CAR

1986 – 1989

  • ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 2.0-litre DOHC Turbo (3S-GTE)
  • ΙΣΧΥΣ 185PS
  • ΡΟΠΗ 249Nm
  • ΒΑΡΟΣ 1,480 kg

 

Βασισμένη στην τέταρτη γενιά της Celica liftback, η ST165 GT-4 είχε σύστημα μόνιμης τετρακίνησης και – για πρώτη φορά – τον ισχυρότερο κινητήρα 2.0L της Ιαπωνίας. Εύκολα αναγνωρίσιμη από τις μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα στον εμπρός προφυλακτήρα και τα εντυπωσιακά αυτοκόλλητα, η GT-4 αποτέλεσε την τέλεια βάση για τη διεκδίκηση ενός τίτλου WRC.

 

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΑΓΩΝΩΝ RALLY CELICA ST165 CELICA ST165 GT-4

1988 – 1991

-         ΝΤΕΜΠΟΥΤΟ ΣΤΟ WRC 1988 Κορσική

-         ΠΡΩΤΗ ΝΙΚΗ ΣΤΟ WRC 1989 ΡΑΛΛΥ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ

-         ΝΙΚΕΣ ΣΤΟ WRC 13

-        ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ WRC 1990 WRC Πρωτάθλημα Οδηγών

Η ST165 Celica GT-4 δεν ήταν μόνο το πρώτο τετρακίνητο αγωνιστικό αυτοκίνητο ράλι της Toyota αλλά και το πρώτο Toyota ικανό να αγωνίζεται στο υψηλότερο επίπεδο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι (WRC). Μετά από μία σταθερή πρώτη χρονιά το 1988 και κερδίζοντας την πρώτη νίκη στο WRC το 1989, ο Carlos Sainz έμελλε να διασφαλίσει το Πρωτάθλημα Οδηγών στο WRC 1990 στο τιμόνι μιας ST165 GT-4.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ CELICA ST185 GT-4

1989 – 1993

  • ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 2.0-litre DOHC Turbo (3S-GTE)
  • ΙΣΧΥΣ 225PS
  • ΡΟΠΗ 304 Nm
  • ΒΑΡΟΣ 1,390 – 1,520 kg

Η ST185 GT-4 βασίστηκε στην 5η γενιά της Celica liftback. Γνωστή ως GT-4 RC στην Ιαπωνία και Carlos Sainz Limited Edition σε όλη την Ευρώπη, ξεχώρισε από τη σειρά με έναν δυναμικό αεραγωγό στο καπό, τους ελαφρείς προφυλακτήρες και μία αριθμημένη πλακέτα. Η ST185 GT-FOUR κατασκευάστηκε μόνο σε 5.000 περιζήτητα αυτοκίνητα.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΑΓΩΝΩΝ RALLY CELICA ST185 CELICA ST185 GT-4

1992 – 1994

-         ΝΤΕΜΠΟΥΤΟ ΣΤΟ WRC 1992 ΡΑΛΛΥ ΜΟΝΤΕ ΚΑΡΛΟ

-         ΠΡΩΤΗ ΝΙΚΗ ΣΤΟ WRC 1992 ΡΑΛΛΥ ΣΑΦΑΡΙ

-         ΝΙΚΕΣ ΣΤΟ WRC 16

-         ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑΤΑ WRC ’92, ’93, ’94 ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΟΔΗΓΩΝ ΚΑΙ ’93, ’94 ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ

Μέχρι σήμερα, η ST185 Celica GT-4 φημίζεται ως το πιο επιτυχημένο αυτοκίνητο ράλι της Toyota. Στα τρία χρόνια που συμμετείχε στο πρωτάθλημα, απέσπασε 16 νίκες WRC, τρεις τίτλους οδηγών WRC και δύο τίτλους κατασκευαστών WRC. Άμεσα αναγνωρίσιμη από τα διάσημα χρώματα της Castrol, λευκό, πράσινο και κόκκινο, η ST185 GT-4 εκτόξευσε τους Carlos Sainz, Juha Kankkunen και Didier Auriol στην κορυφή του WRC με στυλ.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ CELICA ST205 CELICA ST205 GT-4

1994 – 1999

  • ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ  2.0-litre DOHC Turbo (3S-GTE)
  • ΙΣΧΥΣ 255 PS
  • ΡΟΠΗ 304 Nm
  • ΒΑΡΟΣ 1,390 – 1,440 kg

Βασισμένη στη χαρακτηριστική 6η γενιά του μοντέλου liftback με 'σταθερούς προβολείς', η Celica ST205 ήταν το ισχυρότερο μοντέλο GT-4 μέχρι σήμερα. Με περιορισμένη παρτίδα παραγωγής μόλις 2.500 αυτοκινήτων, το μοντέλο έγκρισης τύπου διέθετε ένα ελαφρύ, αλουμινένιο καπό, αναβαθμισμένα φρένα με τετραπίστονες δαγκάνες και επιπλέον 30 bhp από το βελτιωμένο tubro και το intercooler. Το κίνητρο; Ένας ακόμα τίτλος WRC.

AΥΤΟΚΙΝΗΤΑ CELICA ST205 CELICA ST205 GT-4

1994 – 1997

-         ΝΤΕΜΠΟΥΤΟ ΣΤΟ WRC 1994 ΡΑΛΛΥ ΑΓΓΛΙΑΣ

-         ΠΡΩΤΗ ΝΙΚΗ ΣΤΟ WRC 1995 ΚΟΡΣΙΚΗ

-         ΝΙΚΕΣ ΣΤΟ WRC 1

-         ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑΤΑ WRC 0

Θεωρητικά, η ST205 GT-4 είχε όλα τα συστατικά επιτυχίας: DNA πρωταθλητή, ανώτερη αεροδυναμική και ένα μοναδικό σύστημα anti-lag. Δυστυχώς, παρά τη νίκη του Auriol στην Κορσική και επιτυχίες όπως ο απίστευτος τερματισμός δύο-τρία-τέσσερα στη Ν. Ζηλανδία, οι δυνατότητές της ποτέ δεν έγιναν πραγματικότητα και αντί αυτής, η ομάδα έστρεψε την προσοχή της στο νέο Corolla το 1998.