Όλα όσα πρέπει να ξέρετε για το νέο μας αυτοκίνητο με 
Kυψέλες Yδρογόνου

Το Mirai – που στα Ιαπωνικά σημαίνει «μέλλον» - σηματοδοτεί την αρχή μιας νέας εποχής στην αυτοκίνηση. 
 
Χρησιμοποιώντας υδρογόνο για παραγωγή ενέργειας και εκπέμποντας μόνο νερό, το Mirai δεν επιτυγχάνει μόνο ανώτερες περιβαλλοντικές επιδόσεις, αλλά ανταποκρίνεται σε όλες τις προσδοκίες για ένα αυτοκίνητο «επόμενης γενιάς»: μοναδική και συναρπαστική σχεδίαση, ανώτερη οδηγική απόλαυση με εξαιρετική ευστάθεια λόγω χαμηλού κέντρου βάρους και αθόρυβη αλλά δυναμική επιτάχυνση από τον ηλεκτροκινητήρα.

 
Μια τεχνολογική επανάσταση

Το Mirai υιοθετεί το σύστημα Toyota Fuel Cell (TFCS), ένα συνδυασμό κυψελών καυσίμου και υβριδικής τεχνολογίας. Το σύστημα περιλαμβάνει αποκλειστικές τεχνολογίες της Toyota, όπως σύστημα συστοιχίας κυψελών και το ρεζερβουάρ υδρογόνου υψηλής πίεσης.

Πώς λειτουργεί

Το Toyota Fuel Cell είναι ενεργειακά πιο αποδοτικό από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, με μηδενικές εκπομπές CO2 ή άλλων ρύπων κατά τη λειτουργία του.
 
Οι οδηγοί του θα απολαμβάνουν επίπεδα άνεσης ανώτερα ενός συμβατικού οχήματος βενζίνης ή πετρελαίου, με πρωτόγνωρη αυτονομία ενώ, ο χρόνος ανεφοδιασμού του με υδρογόνο, είναι μόλις 3 λεπτά.

/
Πώς αποδίδει

Η νέα συστοιχία κυψελών Toyota επιτυγχάνει μέγιστη ισχύ, 114 kW (155 DIN hp) και κορυφαία στον κόσμο πυκνότητα ισχύος εξόδου, της τάξης των 3.1 kW/L (2.2 φορές υψηλότερη από αυτή του προηγούμενου μοντέλου Toyota FCHV).
 
Ένας νέος, συμπαγής, υψηλής απόδοσης και χωρητικότητας μετατροπέας αυξάνει την ισχύ που παράγεται στη συστοιχία κυψελών, σε 650 volts. Με την αύξηση της τάσης έγινε εφικτή η μείωση του μεγέθους του ηλεκτροκινητήρα και του αριθμού των κυψελών, με αποτέλεσμα ένα μικρότερων διαστάσεων αλλά υψηλότερων επιδόσεων σύστημα κυψελών καυσίμου που μειώνει το κόστος του συστήματος.

Ανώτερη οδική συμπεριφορά και αθόρυβη λειτουργία

Η υψηλή απόδοση της συστοιχίας κυψελων και ο βέλτιστος έλεγχος της ισχύος, τροφοδοτούν τον ηλεκτροκινητήρα και διασφαλίζουν δυναμική απόκριση σε όλες τις ταχύτητες του οχήματος. Αυτό επιτρέπει άμεση αύξηση της ροπής από το πρώτο πάτημα του γκαζιού, και ισχυρή και ομαλή επιτάχυνση στη συνέχεια.
 
Η ευστάθεια και η οδηγική άνεση έχουν βελτιωθεί με την τοποθέτηση σημαντικών εξαρτημάτων, όπως η συστοιχία κυψελών και το ρεζερβουάρ υδρογόνου υψηλής πίεσης να βρίσκονται κεντρικά, κάτω από το πάτωμα. Έτσι επιτυγχάνεται χαμηλό κέντρο βάρους και άριστη κατανομή εμπρός – πίσω. Η χρήση ενός πολύ άκαμπτου αμαξώματος, προσφέρει επίσης βελτιωμένη ακαμψία στην πίσω ανάρτηση.

Το κάλυμμα κάτω από το δάπεδο του αυτοκινήτου και τα αεροδυναμικά σχεδιασμένα φώτα, μειώνουν την αντίσταση του αέρα και συμβάλλουν στην απόδοση καυσίμου και την ευστάθεια. Οι διακριτικές αεροτομές στα πίσω φώτα βελτιώνουν επίσης τη σταθερότητα σε ευθεία πορεία.
 
Στην απαράμιλλη, αθόρυβη λειτουργία σε όλες τις ταχύτητες συμβάλει ο ηλεκτροκινητήρας, η αεροδυναμική σχεδίαση, η πλήρης στεγανοποίηση όλων των εξαρτημάτων του αμαξώματος, η χρήση ηχο-απορροφητικών υλικών και τα ηχομονωτικά κρύσταλλα στο παρμπρίζ και σε όλα τα παράθυρα.

 
Το σύστημα πέδησης συμβάλλει στην αποτελεσματική αξιοποίηση της ενέργειας που αποθηκεύεται κατά το φρενάρισμα και βελτιώνει την απόδοση των φρένων, όταν ο οδηγός επιθυμεί να μειώσει σημαντικά την ταχύτητα του οχήματος, πχ. κατά την αποφυγή εμποδίου σε μακρύ κατηφορικό δρόμο.

Το μέλλον είναι η κίνηση με υδρογόνο

Η ανάγκη για μια εναλλακτική λύση στα ορυκτά καύσιμα είναι προφανής και πραγματική - και στην Toyota πιστεύουμε ότι το υδρογόνο είναι το μέλλον. Είναι το πιο άφθονο στοιχείο στον πλανήτη. Βρίσκεται σχεδόν στα πάντα, από το νερό μέχρι τα φυτά. Είναι ήδη αρκετά ισχυρό ώστε να παρέχει ενέργεια για τα σπίτια και τα κτίριά μας. Και τώρα για να τροφοδοτήσει την αυτοκινητοβιομηχανία.

Μια χημική αντίδραση

Όταν το Mirai εφοδιάζεται με υδρογόνο, το αέριο αποθηκεύεται στις δεξαμενές καυσίμου με φίλτρα άνθρακα, όπου αποθηκεύεται. Κατά την οδήγηση, οι μπροστινές γρίλιες εισόδου μεταφέρουν τον εξωτερικό αέρα στη συστοιχία κυψελών καυσίμου και το υδρογόνο "ταξιδεύει" από τις δεξαμενές στο ίδιο μέρος. Εκεί, δημιουργείται μια χημική αντίδραση μεταξύ των στοιχείων και παράγεται ηλεκτρική ενέργεια για να τροφοδοτήσει το όχημα. Όταν ο οδηγός πατήσει το γκάζι, αυτή η ηλεκτρική ενέργεια από τη συστοιχία κυψελών καυσίμου μεταφέρεται στον κινητήρα - και ξέρετε ποιο είναι το μοναδικό υποπροϊόν της διαδικασίας αυτής; Υδρατμοί, που εκλύονται μέσω του σωλήνα εξαγωγής.
 


Στην πραγματικότητα, θα μπορούσαμε να πούμε ότι το νέο Mirai αφήνει το σημάδι του, χωρίς να αφήνει καθόλου σημάδια.

/

Το μέλλον είναι εδώ και λέγεται Mirai…
 

O Akio Toyoda παρουσιάζει το Toyota Mirai

Ρυθμίσεις cookies

Στον ιστότοπo Toyota χρησιμοποιούμε την ειδική τεχνολογία των cookies, η οποία μας βοηθά στη συνεχή βελτίωση αυτού με απώτερο σκοπό τη δική σας καλύτερη εξυπηρέτηση. Η τεχνολογία των cookies δεν συγκεντρώνει τα προσωπικά σας δεδομένα και μπορείτε πάντα να την απενεργοποιήσετε. Μάθετε περισσότερα για τις ρυθμίσεις των cookies εδώ.